Υπουργείο Οικονομίας & ΑνάπτυξηςΥπουργείο Οικονομίας & Ανάπτυξης
Ειδική Γραμματεία Διαχείρισης Τομεακών ΕΠ του ΕΤΠΑ & ΤΣ
Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης Ε.Π. Ανταγωνιστικότητα, Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία

GR / EN
Εκτυπώστε αυτή τη σελίδα Αυξήστε το μέγεθος των γραμμάτων Μειώστε το μέγεθος των γραμμάτων
Νέα και Ενδιαφέροντα
4/12/2012 - Διατάξεις για την απλούστευση διαδικασιών του ΕΣΠΑ και την ενίσχυση της ρευστότητας των επιχειρήσεων, μέσω του ΕΤΕΑΝ, σε πράξη νομοθετικού περιεχομένου

Μέτρα για την απλούστευση των διαδικασιών του ΕΣΠΑ, την επιτάχυνση της απορρόφησης των κοινοτικών κονδυλίων και την ενίσχυση της ρευστότητας των μικρομεσαίων επιχειρήσεων με τη χορήγηση δανείων κεφαλαίου κίνησης με επιδοτούμενο επιτόκιο προβλέπει μεταξύ άλλων η Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου που εκδίδεται από το Υπουργικό Συμβούλιο.

Τα μέτρα για το ΕΣΠΑ περιλαμβάνουν ρυθμίσεις για απλούστευση/επιτάχυνση των διαδικασιών σύμφωνα με τις ανακοινώσεις της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΑΝΥΠ στις 11 Οκτωβρίου ενώ τα μέτρα για τη ρευστότητα σχετίζονται με το νέο πρόγραμμα του ΕΤΕΑΝ που ανακοινώθηκε στις 12 Νοεμβρίου.

Ειδικότερα:

Α. ΕΣΠΑ

1. Καταργείται πάνω από το 60% των απαιτούμενων υπογραφών για τη διαχείριση των πιστώσεων του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων. Το πλήθος των υπογραφών που απαιτούνταν μέχρι σήμερα, οδηγούσε σε καθυστερήσεις στο ρυθμό υλοποίησης των έργων.

2. Για την ταχύτερη διεξαγωγή των διαγωνισμών που αφορούν προμήθειες υλικών και υπηρεσίες προβλέπεται, αφενός, να συγχωνεύονται τα στάδια αξιολόγησης του Φακέλου Α΄ (δικαιολογητικά) και του Φακέλου Β΄ (τεχνική προσφορά) και αφετέρου τα στάδια αξιολόγησης των οικονομικών προσφορών και κατακύρωσης του διαγωνισμού.

3. Οι αιτήσεις ασφαλιστικών μέτρων κατά τη διαδικασία ανάθεσης δημοσίων συμβάσεων έργων, προμηθειών, υπηρεσιών στις οποίες έχει εφαρμογή κοινοτικό δίκαιο θα πρέπει να συνοδεύονται από παράβολο κατάθεσης υπέρ του Δημοσίου ύψους 1% επί του προϋπολογισμού του διαγωνισμού και με ανώτατο όριο τις 50.000 ευρώ. Το ποσό αυτό θα επιστρέφεται στον αιτούντα εάν ευδοκιμήσουν τα ασφαλιστικά μέτρα. Η πρόβλεψη του παραβόλου αναμένεται να λειτουργήσει αποτρεπτικά για την άσκηση αιτήσεων ασφαλιστικών μέτρων προφανώς αβάσιμων που καθυστερούν την ολοκλήρωση των διαγωνισμών και αυξάνουν το φόρτο των δικαστηρίων.

4. Προβλέπεται δυνατότητα συγχρηματοδότησης έργων των Δημοτικών Επιχειρήσεων Ύδρευσης και Αποχέτευσης, προκειμένου να αντιμετωπιστεί η έλλειψη ρευστότητας των ΔΕΥΑ και να επιταχυνθεί η ολοκλήρωση των έργων τους.

5. Προκειμένου να αποφευχθούν καθυστερήσεις στους διαγωνισμούς για τυπικούς λόγους, ορίζεται ρητά ότι οι Υπεύθυνες Δηλώσεις που προσκομίζονται είναι αποδεκτές εφόσον φέρουν ημερομηνία εντός των τελευταίων τριάντα ημερών πριν την ημερομηνία διενέργειας του διαγωνισμού.

6. Παρέχεται η δυνατότητα να ορίζονται και ΝΠΙΔ του δημόσιου και του ευρύτερου δημόσιου τομέα ως υπόλογοι – διαχειριστές συγχρηματοδοτούμενων έργων, με σκοπό τη διευκόλυνση διενέργειας πληρωμών των έργων μέσω του Κεντρικού Λογαριασμού της Τραπέζης της Ελλάδος, που ήδη αξιοποιείται για τα συγχρηματοδοτούμενα έργα. Η ρύθμιση αναμένεται να διευκολύνει την ταχεία αποκατάσταση των εκκρεμοτήτων για την παράδοση και αποπληρωμή συγχρηματοδοτούμενων έργων.

7. Απλουστεύεται η διαδικασία για την έκδοση της απόφασης ένταξης των έργων στα Επιχειρησιακά Προγράμματα του ΕΣΠΑ, καθώς καταργείται πλέον η προηγούμενη αποδοχή της απόφασης από το δικαιούχο. Στο εξής θα εκδίδεται κατευθείαν η απόφαση ένταξης και θα απευθύνεται στον τελικό δικαιούχο, ο οποίος αν εντός 30 ημερών δεν αντιταχθεί, τότε θα τεκμαίρεται πως την αποδέχεται και το αντίστοιχο έργο θα εντάσσεται.

8. Γίνεται υποχρεωτική η χρήση του Πληροφοριακού Συστήματος σώρευσης κρατικών ενισχύσεων από όλους τους φορείς που χορηγούν κρατικές ενισχύσεις, προκειμένου να είναι δυνατή η συνολική παρακολούθηση των ενισχύσεων που λαμβάνονται από επιχειρήσεις, όπως έχει ζητηθεί από τις υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Υπενθυμίζεται ότι με νομοθετική ρύθμιση που έχει ήδη ψηφιστεί δόθηκε η δυνατότητα χορήγησης προκαταβολής στις κατασκευαστικές εταιρίες που έχουν αναλάβει δημόσια έργα, ακόμη και αν αυτό δεν προβλεπόταν στις υπογεγραμμένες δημόσιες συμβάσεις. Με αυτή τη ρύθμιση αντιμετωπίστηκε σε σημαντικό βαθμό το πρόβλημα της ρευστότητας των τεχνικών εταιρειών, επισπεύδεται η περαιτέρω εξέλιξη των έργων και διασφαλίζονται χιλιάδες θέσεις εργασίας.

Β. ΕΤΕΑΝ

Με την Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου θεσπίζονται οι διατάξεις που αποτελούν προϋπόθεση  προκειμένου να προκηρυχθεί το νέο πρόγραμμα του ΕΤΕΑΝ για χορήγηση κεφαλαίων κίνησης στις επιχειρήσεις.

Όπως έχει ήδη ανακοινωθεί, αποδεσμεύονται κονδύλια ύψους 170 εκατ. ευρώ από το ΕΣΠΑ που ήταν δεσμευμένα στο Ταμείο Επιχειρηματικότητας του ΕΤΕΑΝ, σε προγράμματα με χαμηλή ή μηδενική απορροφητικότητα. Με τα κονδύλια αυτά θα προκηρυχθεί νέο πρόγραμμα για χορήγηση δανείων κεφαλαίου κίνησης, από τις τράπεζες που θα ενδιαφερθούν.

Επίσης, με την ΠΝΠ καθίσταται δυνατή η αλλαγή του συντελεστή μόχλευσης ούτως ώστε να αυξηθεί η επιδότηση επιτοκίου και να διευκολυνθεί η απορρόφηση των κονδυλίων. Ο συντελεστής θα είναι 1 : 1, που σημαίνει ότι στα 170 εκατ. ευρώ του ΕΣΠΑ οι τράπεζες θα εισφέρουν άλλα 170 εκ. Δηλαδή τα δάνεια για κεφάλαια κίνησης προς τις επιχειρήσεις μέσω του νέου προγράμματος θα φθάσουν στα 340 εκατ. ευρώ.

Με τον τρόπο αυτό η επιδότηση επιτοκίου για τα συγκεκριμένα δάνεια διαμορφώνεται στο 50%, δεδομένου ότι το τμήμα του δανείου που χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ είναι άτοκο. Υπενθυμίζεται ότι μέχρι σήμερα ήταν 33%.

Υπενθυμίζεται ότι με Κοινή Υπουργική Απόφαση που θα τεθεί άμεσα σε ισχύ, δίνεται η δυνατότητα να επεκταθεί από τις τράπεζες η αποπληρωμή των δανείων που έχουν χορηγηθεί με την εγγύηση του ΕΤΕΑΝ μέχρι το Μάιο του 2014.

Τέλος, με την Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου δίνεται η δυνατότητα ηλεκτρονικής (δηλαδή και μέσω διαδικτύου) υποβολής αιτήσεων για διπλώματα ευρεσιτεχνίας (πατέντες) και λοιπούς τίτλους που χορηγεί ο Οργανισμός Βιομηχανικής Ιδιοκτησίας (ΟΒΙ).

 Σχετικα με τις ρυθμίσεις που προωθεί το υπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων ο κ.  Χατζηδάκης δήλωσε:

«Η απλούστευση των διαδικασιών του ΕΣΠΑ ήταν εξαγγελία της κυβέρνησης από την πρώτη στιγμή.

Με συγκεκριμένα μέτρα προχωρούμε προς αυτή τη κατεύθυνση. Για να περιοριστεί η γραφειοκρατία και να γίνει το ΕΣΠΑ πιο φιλικό στους πολίτες και τις επιχειρήσεις.

Νομοθετούμε παράλληλα τις ρυθμίσεις που πρόσφατα εξαγγείλαμε για το ΕΤΕΑΝ. Ρυθμίσεις που ξεμπλοκάρουν τα κονδύλια του ταμείου και ενισχύουν την ρευστότητα των επιχειρήσεων και με κεφάλαια κίνησης.

Το ΕΣΠΑ και το ΕΤΕΑΝ είναι δύο βασικά εργαλεία στα χέρια της κυβέρνησης ως προς το θέμα της ρευστότητας. Κάνουμε ότι μπορούμε για να τα αξιοποιήσουμε».


backεπιστροφή



infoepan@mou.gr

801 11 36300

Το ΕΠΑΝ ΙΙ στο Facebook Το ΕΠΑΝ ΙΙ στο Linked In Το ΕΠΑΝ ΙΙ στο Twitter Το ΕΠΑΝ ΙΙ στο YouTube
Ημερίδα παρουσίασης και διαβούλευσης του πλαισίου στρατηγικής του ΕΠΑνΕΚ -κίνηση
Europe In My Region Υπουργείο Οικονομίας & Ανάπτυξης
Ευρωπαϊκή τράπεζα Επενδύσεων
Ενίσχυση των Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων των Περιφερειών στους Τομείς Μεταποίησης, Τουρισμού, Εμπορίου - Υπηρεσιών με τη χρηματοδότηση των ΠΕΠ

Συγχρηματοδοτούμενα προγράμματα Jeremie


Ανάπτυξη
Νέος Επενδυτικός Νόμος

Ταμείο Εγγυοδοσίας Μικρών και Πολύ Μικρών Επιχειρήσεων
ΚΠΣ 2000-2006 ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ
Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης ΕΘΝΙΚΟ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΦΟΡΑΣ - Υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών Χάρτης ιστοχώρου

Στατιστικά στοιχεία ιστοχώρου

Όροι χρήσης

Ομάδα έργου

Υπεύθυνος ιστοχώρου

Γραφείο Πληροφόρησης:
Λεωφ. Μεσογείων 56,
11527, Αθήνα
Τηλ: 801 11 36 300
Fax: 210 74 73 666 ώρες 8 πμ-7.00 μμ
Διάυγεια
Συμβατό με τις προδιαγραφές W3C WAI σε επίπεδο ΑΑ

Πιστοποιημένο από τον οργανισμό TUV

Με τη συγχρηματοδότηση της Ελλάδας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης – Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης